Odchudzanie w praktyce, nie w teorii

Czym jest odchudzanie, dla Ciebie vs dla mnie?

  1. Odchudzanie to proces,
  2. Odchudzanie to nawyki,
  3. Odchudzanie to zasoby,
  4. Odchudzanie to nie tylko dieta,

 

Byłaś, byłeś lub właśnie jesteś na jakiejś diecie, którejś już z kolei, ale tym razem tej najlepszej już ostatniej?

Oczekiwałaś, oczekiwałeś bądź oczekujesz szybkiej zmiany – bo zbliża się lato, bo urlop, bo ślub, bo ważna uroczystość rodzinna?

Z praktyki stacjonarnego gabinetu w Płocku i konsultacji online wiem, że tutaj proces odchudzania zawsze trafiał i trafi szlag…  w momencie kiedy tylko minął lub minie już ten kluczowy moment, ten przysłowiowy bacik, który do tej pory Cię motywował lub motywuje do utrzymywania diety.

Dlaczego tak się dzieje, jak uważasz? Prawdopodobnie chcesz za szybko i za dużo naraz.

Czy myjesz zęby codziennie dwa razy dziennie? Czy wyobrażasz sobie, że możesz wymyć zęby na zaś, na kolejne pół roku myjąc je teraz przez tydzień z większą częstotliwością? Na pewno zgodzisz się ze mną, że nie. Nie da się.

Czy gdybyś teraz przez tydzień codziennie spała, spał po 20 godzin dziennie to przez kolejne miesiące będziesz móc pracować bez przerwy również przez 20 godzin dziennie? No chyba nie.

Po prostu pewnych rzeczy nie da się zrobić raz na jakiś czas, aby później czerpać nieprzerwanie korzyści. Podobnie nie da się być (tzn. można, ale to nie przyniesie trwałych rezultatów) przez 4 czy 6 miesięcy na diecie a później wrócić do tego co było, jakby odżywienie na diecie było czymś za karę, jakby okres odchudzania trzeba było zrekompensować, wynagrodzić.

To jest PROCES, który trwa dłuższy czas, czasem liczony nawet w latach, proces narażony na „wahadło” bo w życiu czasem zdarzają się sytuacje, w których na chwilę podwinie się noga – ktoś określiłby to porażką, a ja mówię, że to Twoje kolejne nowe doświadczenie, z którego wyciągniesz wnioski, podniesiesz się, otrzepiesz z kurzu i pójdziesz dalej po swoje!

Zmień myślenie i nastaw się na PROCES zmiany, który doprowadzi Cię do czegoś trwałego.

Na indywidualnych spotkaniach w gabinecie w Płocku lub podczas spotkań online nauczę Cię jak wypracować nowe NAWYKI, które zostaną z Tobą na zawsze. Dieta odchudzająca, a tak naprawdę zmieniająca nawyki żywieniowe musi być Twoja – nie koleżanki z pracy, siostry czy brata.

Jeśli zamierzasz wytrwać na tej diecie przez resztę życia (a przynajmniej przez dłuższy czas), warto by nie była sztywnym harmonogramem tylko elastycznym programem uwzględniającym Twoje preferencje smakowe i możliwości, czyli ZASOBY.

Kluczowymi zasobami są:

  • czas – cierpisz na niedoczas (dużo pracy, obowiązki domowe, zostałaś młodą mamą, zostałeś młodym tatą) to logiczne, że nie będziesz mieć czasu na gotowanie wielu różnorodnych posiłków, spędzania mnóstwa czasu w kuchni i zmywania 10 garnków i naczyń – w związku z tym dania powinny być gotowane raz na kilka dni, z udziałem np. potraw jedno-, dwugarnkowych,
  • pieniądze – w tym momencie nie możesz pozwolić sobie na egzotyczne potrawy składające się z kosztownych produktów, to nie znaczy, że nie można jeść zdrowo bez udziału awokado, nasion chia czy owoców morza,
  • energia – pochłania ją wszystko dookoła i na dietę już jej brakuje, wtedy Twój program odchudzania powinien bazować na prostych, szybkich i powtarzalnych przepisach, najgorszym co możesz sobie zafundować to rzucanie się na czasochłonne i skomplikowane potrawy z kilkunastu składników,
  • chęci – zasób ten poniekąd łączy się z poprzednim, bo chęci wynikają z poziomu posiadanej energii, ale również z tego jakie masz doświadczenia lub wyobrażenie na temat odchudzania. Zmuszając się do tego czego nie lubisz – prawdopodobnie tych chęci Ci stosunkowo szybko zabraknie!

Na przykład: dam się pokroić za chleb, bułkę i w ogóle całą mąkę, nie lubię brokułów i jarmużu oraz uwielbiam słodkie śniadania… to teraz przejdę na dietę bezglutenową, do tego codziennie będę pić zielony koktajl z dużą ilością jarmużu, w sałatkach i do obiadu będę jeść brokuły, a śniadania będę robić białkowo-tłuszczowe, bo podobno to wszystko jest niezbędne i czyni cuda!

Na koniec pamiętaj, że odchudzanie TO NIE TYLKO DIETA – soczewica, kasza gryczana i ta cała zielenina! To cały Twój styl życia, nad którym pracujesz od najmłodszych lat do starości.

A składają się na to jeszcze m.in.:

  • relacje międzyludzkie bliższe i dalsze
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem, bo stres był, jest i będzie
  • umiejętność wyboru mniejszego zła
  • stosowanie planu minimum i maksimum, w zależności czy okoliczności sprzyjają czy też nie
  • emocje
  • regeneracja
  • odpoczynek
  • rytm dobowy
  • ograniczanie bodźców
  • czas tylko dla siebie
  • ruch, szczególnie ten spontaniczny
  • kontakt z naturą

Uwierz mi, że możesz zapomnieć, że jesteś na diecie… ja tak mam, nie liczę, nie ważę, jem intuicyjnie….

Ale nie wymagaj od siebie od razu zdobycia K2 i to zimą! Ja pracowałam na to 5 lat i nad pewnymi aspektami pracuję nadal.  Poczuj się bezpiecznie – podczas naszych wspólnych spotkań online lub w gabinecie w Płocku poprowadzę Cię przez tę zmianę stopniowo, małymi kroczkami dokładnie według Twoich indywidualnych potrzeb.

Jeżeli do tej pory Twoje posiłki były spontaniczne, bez planu, a być może żywisz się głównie na mieście i zazwyczaj nie gotujesz – nie oczekuj od siebie, że to zmieni się o 180stopni i to od jutra…. hm… w sumie może się to zmienić nawet od jutra i o wspomniane 180 stopni, ale na chwilę… a przecież tutaj chodzi o trwałą zmianę na zawsze, zgodnie z zapomnianą, ale ostatnio znów na topie filozofią kaizen – filozofią małych kroków.

Jeśli chcesz nauczyć się jak skutecznie wejść na dłużej w proces odchudzania, serdecznie zapraszam Cię do konsultacji online lub stacjonarnie w Płocku.

Podziel się

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on skype
Share on tumblr
Share on email