Nie ma czasu

… nie ma czasu

Żyjesz szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, w czasach, w których pozornie masz więcej udogodnień i ułatwień (samochody, pralki, suszarki, zmywarki, odkurzacze samoobsługowe) a mimo to czasu masz jakby mniej… Dlaczego? Czy naprawdę to akceptujesz?

Dzisiejszy niedobór czasu to jeden z oczywistych i jednocześnie najbardziej niezbadanych czynników mających wpływ na sposób Twojego stylu odżywiania…

Po stresującym dniu w pracy, która często wcale już nie męczy fizycznie tylko wracasz do domu wypompowana(y) psychicznie – uważam, że często jest to zdecydowanie większe obciążenie niż wykonywana kiedyś praca fizyczna.

Popołudnie po pracy wcale nie jest przyjemniejsze, bo musisz zawieźć dzieci na dodatkowe zajęcia, potem odebrać i jeszcze międzyczasie zrobić zakupy, wieczorem masz zaplanowane coś dla siebie, ale przecież jeszcze są do odrobienia lekcje i jeszcze musisz zrobić obiad na jutro… który wszyscy zaakceptują

Nic dziwnego, że po takim maratonie chce Ci się tylko śmiać z propozycji dietetycznych posiłków dla całej rodziny, gdzie Twoje dzieci jedzą 5 produktów na krzyż, a mąż niekoniecznie chce jeść aż tak zdrowo… Na pewno robienie posiłku z wykorzystaniem kilku garnków, patelni, blendera, misek i wielu składników nie znajduje się, w tej chwili, w strefie Twoich marzeń.

Trwająca, jakiś czas, zgoda na ten brak czasu tłumi Twoje pragnienia i zmusza Cię do kompromisów, które nie zawsze Ci odpowiadają.

Wrażenie niedoboru czasu potęguje Twoją niechęć do wykonywania domowych posiłków od podstaw i zwiększa ilość spożywanych produktów garmażeryjnych.

.. może pośpiech nie prowadzi wcale do niczego dobrego, tylko do pogłębiającej się frustracji… czy jak zwalniasz nie czujesz, że łapiesz oddech?

a zapewniam Cię, że wykorzystując dzisiejsze możliwości jesteś w stanie zrobić posiłek  w 20 – 30 minut, czyli tyle ile często zajmuje Ci przeglądanie ofert sklepów internetowych i social mediów, nie usprawiedliwiaj się brakiem czasu, gdy sięgasz po szybkie przekąski zamiast ełnowartościowego posiłku – podejmij próbę małej WIELKIEJ zmiany.

Najnowsze wpisy

Zdrowy styl życia

Czym tak naprawdę dla Ciebie jest zdrowy styl życia? Część osób definiuje to pojęcie jako dbanie o siebie, rozumiejąc przez to regularne uprawianie aktywności fizycznej, jakiegoś

Przeczytaj »

INSULINOOPORNOŚĆ

INSULINOOPORNOŚĆ czy możesz jej zapobiec, czy możesz ją leczyć? czym? może dietą? Insulina – to hormon wytwarzany przez trzustkę, zarządzający stężeniem glukozy oraz wprowadzający energię

Przeczytaj »

Dieta w chorobie Hashimoto

HASHIMOTO z czym to się je? Najczęstszą przyczyną omówionej w ostatnim wpisie  niedoczynności tarczycy jest choroba Hashimoto – czyli autoimmunologiczna choroba zapalna tarczycy – tarczyca

Przeczytaj »

Podziel się

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on skype
Share on tumblr
Share on email
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x